Hoe te handelen bij schade

Een schade komt voor u als ondernemer altijd ongelegen. Het is voor u dan ook van groot belang dat een schade zo goed en snel mogelijk kan worden afgehandeld. Het is daarom belangrijk de gegevens zo volledig mogelijk aan te leveren en, indien er getuigen aanwezig zijn, de persoonsgegevens en telefoonnummer(s) te noteren. Getuigen kunnen passagiers zijn maar ook omstanders of andere autoberijders. Vraag ernaar!

Het schadeformulier
Het schadeformulier dient u in de praktijk binnen 24 uur na het ongeval ingevuld en ondertekend bij ons in te leveren. Voor-en achterzijde zo volledig mogelijk invullen! Zorg dat u altijd een schadeformulier in de auto hebt. Deze kunt u via onze site downloaden of bij ons opvragen.

Vaststelling schade
Na ontvangst van het schadeformulier kunnen wij voor u een expert inschakelen om de schade aan uw auto te laten vaststellen. Indien u de schade voor 12.00 uur aan ons doorgeeft kan de expert in de meeste gevallen de volgende dag al de schade opnemen. Uw auto dient voor 09.00 uur aanwezig te zijn bij de door u opgegeven reparateur. Het is niet mogelijk een vaste tijd af te spreken.

De expert zal de schade rapporteren aan de verzekeringsmaatschappij. Hierin wordt ook de reparatieduur opgenomen. Na akkoord zal de verzekeringsmaatschappij de cascoschade uitkeren onder aftrek van de b.t.w. en het van toepassing zijnde eigen risico. Indien het een verhaalschade betreft zal de vordering bij de tegenpartij worden ingediend. Nadat de schade op de schuldige partij is verhaald zal het eigen risico alsnog aan u worden uitgekeerd.

Stilstandschade
Indien het een verhaalschade betreft kunt u bij de tegenpartij ook schade claimen als gevolg van stilstand. Hierdoor mist u namelijk inkomen. De stilstandschade wordt berekend op basis van het aantal reparatiedagen x de factor van 55% over de gemiddelde dagomzet.

Voor de berekening van de dagomzet dient u via uw accountant een oprijverklaring te laten opstellen.
Deze moet uw gemiddelde dagomzet bevatten, berekend maximaal 1 jaar voorafgaand aan de schadedatum. Een voorbeeld van een oprijverklaring kunt u op onze site downloaden.

Casco schade-uitkering
Een casco schade-uitkering kunt u altijd verwachten indien u op WA/CASCO condities bent verzekerd.
De schade uitkering is altijd exclusief de b.t.w. en het eigen risico. Het b.t.w. bedrag verrekent u als ondernemer rechtstreeks met de belastingdienst. Indien het een verhaalschade betreft wordt het eigen risico uitgekeerd nadat de schade is verhaald is op de schuldige partij. Hetzelfde geldt voor de stilstandschade. Tijdsduur voor het verhalen van deze schades is geheel afhankelijk van de situatie, hierdoor kunnen wij geen tijdsbestek opgeven. Dit is afhankelijk van de medewerking van de tegenpartij, de door u aangeleverde gegevens en de toedracht van het ongeval.

WA en WA beperkt casco verzekering
Wanneer de tegenpartij schuldig is aan de aanrijding zal de gang van zaken hetzelfde zijn zoals bovenvermeld, met uitzondering dat deze schade pas wordt uitgekeerd wanneer deze geheel verhaald is bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.

Ruitschade
Ruitschade komt voor vergoeding in aanmerking wanneer het een reparatie betreft met siliconen, hiervoor kunt u de reparatienota inleveren. Indien de ruit in zijn geheel vervangen dient te worden dan geldt het eigen risico van uw polis. Na het insturen van de reparatienota zal de vergoeding minus uw eigen risico aan u of de schadehersteller worden uitgekeerd. Ruitschade heeft geen consequentie voor uw no-claimkorting. Wenst u meer informatie? Neem dan contact met ons op.



Otto Van Tussenbroekstraat 111
3059 LR Rotterdam



T: 010 - 202 7870
F: 010 - 421 4082

Onze website plaatst geen tracking cookies. Geïntegreerde (social) media als Facebook, YouTube of AddThis kunnen bij gebruik ervan dat wel doen.

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat door een website op uw apparaat (computer, tablet of mobiele telefoon) wordt geplaatst.

Hoe wij cookies gebruiken

Wij plaatsen uitsluitend functionele cookies voor een optimale werking van de website. Bij uw volgende bezoek worden de cookies gebruikt om u te herkennen en dat maakt een volgend bezoek aan onze website gemakkelijker.

Cookies van derden

Bij de cookies die via onze website worden geplaatst, kunnen cookies van andere partijen zitten. Deze cookies meten bijvoorbeeld het gebruik van onze website. Deze zogenaamde statistische cookies geven ons inzichten waarmee wij onze website vervolgens verder kunnen optimaliseren om zo de gebruikerservaring van bezoekers te verbeteren. Deze inzichten gebruiken wij uitsluitend ten behoeve van onszelf en er worden geen gegevens gedeeld met derden zoals bijvoorbeeld Google.

Verder treft u buttons aan van bijvoorbeeld Addthis, Facebook, Twitter of LinkedIn. Met deze buttons kunt u informatie van onze website delen. Ook is het mogelijk dat er video's van YouTube op onze website staan of applicaties van andere partijen. Hiervoor worden cookies geplaatst vanuit deze (social) media. Wij hebben daar geen invloed op. Wilt u hier meer over weten? Lees dan de privacyverklaringen van deze (social media)kanalen. Daarin staat wat zij met de (persoons)gegevens doen die zij via dit soort cookies verwerken.

Uitschakelen cookies

U kunt het gebruik van cookies uitschakelen. Let erop dat u de instellingen apart voor elke browser en apparaat dat u gebruikt moet aanpassen. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.

Wees u ervan bewust dat als u geen cookies wilt, wij niet meer kunnen garanderen dat onze website helemaal goed werkt. Het kan zijn dat enkele functies van de site verloren gaan.

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaring af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen.

Top